Marknadsföring På Internet För Småföretagare

Marknadsföring På Internet

Om du är en företagare som söker efter rätt sätt att etablera dig Online och ägna dig åt marknadsföring på Internet så bör du veta att det finns olika modeller av online marknadsföring, alltså olika tillvegagångssät att rikta in sig på att locka kunder, och att locka köpare är ju i princip anledningen till Internet marknadsföring.

Dessa typer av "Internet marknadsföring" fungerar helt och hållet beroende på vad du är ute efter at åstadkomma på nätet men du helt enkelt måste förstå skillnaden på dessa för att avgöra vad du bör egna dig åt därför att ägnar du dig åt fel "Online marknadsföring" så kan du mycket väl göra som 90% av resten där ute, jobba hårt och aldrig lyckas på Internet, och det vill vi ju inte.

Så för att göra en extremt enkel förklaring utav dem två hetaste marknadsförings metoderna online just nu, 2008 så är det följande.

Social media marknadsföring.
Och sökmotormarknadsföring SEO (Search engine optimization)
Jag borde också nämna PPC (pay per click) men det kostar pengar och att lära sig PPC kan bli väldigt dyrt så jag utesluter PPC i denna artikeln.

"Social media marknadsföring" innebär att du marknadsför dig själv eller ditt företag via sociala sidor på Internet, sidor där folk nätverkar och skaffar kontakter, sidor där folk rekommenderar sina favorit sidor etc. social media marknadsföring har blivit extremt stort och det är det allra enklaste rent tekniskt som finns tillgängligt. Allt du praktiskt taget behöver göra för att marknadsföra dig online via sociala sidor är att vara social och aktiv.

Men det du måste förstå när det gäller social media marknadsföring är att dessa social sidor och nätverks sidor är totalt värdelösa för direkt försäljning. Du kommer inte tjäna några pengar på denna typen av Online marknadsföring om du vill sälja produkter till dina besökare, och detta är ett utav dem stora misstagen som görs där ute, detta är en av dem bristerna i kunskap dem flesta där ute har och tyvärr också delar med sig av till nybörjare som sprider det vidare etc.

Dessa sociala sidor är endast bra för att marknadsföra dig själv och dit företag. Dessa sidor är bra för att skapa förtroende från folk, att låta folk veta att du och din tjänst finns tillgänglig för att den dagen dem ska köpa det du har så kommer dem till dig.

Se det som coca cola marknadsföring. Att se en cola flaska på baksidan av en buss får en sällan att gå å handla en cola men när man väl är i kiosken Tor i käften så tar man en cola.

Ju mer man ser din logo eller ditt namn ju mer bekant känns "dit företag" och ju mer förtroende får man, man vet att du inte kommer ta ens pengar och dra utan att du finns där och att du har ett rykte att leva up till.

Vill du egna dig åt direkt försäljning med Internet marknadsföring så är det SEO "sökmotormarknadsföring" som gäller. SEO är dock svårt att lära sig riktigt ordentligt och det kan ta lång tid att ranka på dem sökorden som verkligen tjänar ruskiga pengar dagligen men om du är seriös med din Internet business så bör du börja lära dig SEO så fort som möjligt. Sökmotorerna drar in pengar, folk sitter hemma vid datorn med ett behov, dem söker efter det dem vill köpa och om du blir hittat och har en produkt så blir det enkelt pengar. Men själv klart, ju mer pengar ett ord drar in ju mer konkurrens kommer du ha och det är skicklighet och hårt arbete som slår konkurrenterna.

Så om du vill etablera dig och jobba med marknadsföring på Internet så vet du vad som gäller, vill du tjäna pengar snabbt så bör du hålla dig borta från sociala sidor som facebook myspace dig etc. För "snabba pengar" och "direkt försäljning" så är det Googles sökmotor som gäller, vill du skapa dig ett namn och tjäna pengar längst vägen så är social media utmärkt för marknadsföring på Internet.

No comments: